2 Kasım 2015 Pazartesi

Volkswagen Das ''Emission''


  Dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerinden volkswagen derin bir kriz ile karşı karşıya kaldı.Bu krizin nedeni ise aracın karbon salınımını düşük gösteren bir programlama hilesi. Araç test edildiğini anladığı an karbon salınımını düşük seviyeye getiriyor ve daha az karbon salınımı ile bu testlerden geçebiliyor. Test sona erdiğinde normal duruma gelen aracın karbon salınımıda yükselmeye başlıyor.Oldukça başarılı bir hile olarak görülse de ortaya çıkması uzun sürmedi. Volkswagen ülkemizde sevilen otomobil markalarının başında gelmekte öyle ki medicat'in araştırmaları sonucu türkiyede en sevilen otomobil markası Love Mark ödülünün sahibi.

Kalpten kalbe gidebilen tek otomobil

  Böyle bir marka algısına sahipken bu tür bir hata nasıl yapıldı ve getirileri neler olacak hep beraber izlemekteyiz. Böyle bir kriz sonrası tabiki Volkswagen harekete geçmiş durumda. Bu ay iki yeni reklam filmi yayınladılar ve bu reklam filmleri ülkemizde benzer projeler üreten coca cola nın stratejileriyle benzerlik göstermekte. Tüketicilerle duygusal olarak bir bağ kurma ve volkswagencilerin tercihlerinden vazgeçmemesi için düşünülmüş 2 yeni reklam filmini yayına soktu.

Kalpten kalbe gidebilen tek otomobil

  Bu denli büyük bir kriz sonrası bakalım tüketicilerin tavrı nasıl değişecek benim gözlemlediğim kadarıyla bu durumdan haberi olanlar markaya karşı şimdiden bir antipati besler durumdalar. Ama volkswagen firmasının türkiyede kemik bir kitleye sahip olduğu ve bu durumu korumak için elinden geleni yapıcağını tahmin etmek güç değil. Volkswagen eylül ayında dünyanın en çok satan otomobil firması bakalım tok kapı sesi sevenler markaya olan bağlılığını koruyabilcek mi ? Benim fransızıa gelince ; kapısından gelen ürkütücü seslere rağmen en azından hile hurdayla işi olmuyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder